حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

ظریف: چهره دشمن‌انگاری ایران با طرح معامله قرن وارونه می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۶۹۰
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
ظریف: چهره دشمن‌انگاری ایران با طرح معامله قرن وارونه می‌شود
 وزیر امور خارجه گفت: همان‌طور که برجام توانست چهره‌ای که آمریکا و اسراییل قصد داشتند مبنی بر امنیتی و طالب جنگ بودن از ایران نشان دهند را نابود کرد، طرح منحوس معامله قرن می‌تواند چهره دشمن انگاری ایران را وارونه سازد.
به گزارش شهرآرانیوز، «محمدجواد ظریف» روز دوشنبه، چهاردهم بهمن ماه در دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: اقدام آمریکا در اعلام طرح به قول خودشان معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی زمانی که برای فرایند صلح اسلو و مادرید خواست در سال ۹۱ میلادی شروع به برنامه‌ریزی کند، به ادعای سفیر سابق رژیم صهیونیستی در دوران گذشته در ایران،  تصمیم گرفتند تا ایران را جایگزین اعراب برای دشمنی اسراییل کنند و از این طریق با اعراب صلح داشته باشند.
 
به گفته ظریف، ۱۰ سال گذشته روند مشابهی در جهان عرب آغاز شد و هزینه زیادی هم پرداخت کردند این بود که با کمک آمریکا و متاسفانه برخی کشور‌های عربی فرایند بسیار منحوسی آغاز کردند تا ایران را تهدید اصلی منطقه  قلمداد کنند.
تا اعراب حداکثر خواسته‌های رژیم صهیونیستی را بپذیرند و عکس‌العمل‌های واقعا سخیف و شرم‌آور از سوی برخی کشور‌های عرب بیانگر این واقعیت است که حتی در برابر سقف خواسته‌های رژیم توان مقاومت ندارند.  
 
رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:، اما برای شارع عربی کاملا واضح شد این جابجایی دشمن جابجایی دروغین بود. همانطور که برجام توانست چهره‌ای که آمریکا و اسراییل در جهان نشان دهد و امنیتی‌سازی و جنگ‌طلب بودن ایران  را نابود کند، طرح منحوس معامله قرن هم می‌تواند چهره دشمن انگاری جمهوری اسلامی در جهان عرب را به شرطی اینکه درست عمل کنیم، وارونه سازد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آستانه چهل و دومین سال انقلاب به برکت خون شهدا، رهبری امام راحل، هدایت مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم و شهادت سردار سلیمانی وارد فرصتی جدید شدیم که می‌توانیم همچنان با تکیه واقعی بر ابزار قدرت مان، پیروزمندانه جلو برویم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه شناسایی مولفه قدرت به معنای استقامت و شهامت بیشتر است، گفت: پشت ما به یک جامعه ۸۲ میلیونی به مجموعه‌ای که پیام شهید سلیمانی و جمهوری اسلامی را دریافت کردند،  است. آقایی که خود را وزیر خارجه می‌داند آیا شب شهادت سردار سلیمانی توییت نکرده که مردم ایران و عراق از شهادت وی رقصیدند آیا چنین بود؟ تعداد مردمی که برای سردار در ایران و عراق پای صحنه آمدند برای خودمان و عراق غیرقابل باور بود.  
ظریف با بیان اینکه این انسجام با هم‌افزایی شدنی است نه رقابت، اظهار داشت: همه ما به این علت سرکار هستیم که این انقلاب جمهوری اسلامی است و باید هدف تقویت جمهوری اسلامی باشد نه ایجاد دو قطبی و نه اینکه ابزار قدرت خود را خرد کنیم از هم بپاشانیم و در برابر هم قرار دهیم تا ابزار دست دشمن دهیم. بپذیریم که فشار‌های وارد شده بر دیگران قبل از ما هم وارد شده بود.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->